glommapapp stor
glommapapp stor
coop-obs
solopall
powerade
shutterstock 110428631
display

Därför bidrar våra displaylösningar till ökad försäljning!

Som ni vet är det i butikerna som slaget om kunderna står. Allt handlar om att sticka ut, visa kvalitet och ha ett konkurrenskraftigt pris. Att använda displayer i wellpapp är därför ett utmärkt sätt att öka försäljningen!

Golvdisplay

Pallösningar

Färdigpackade lösningar

Marknadsförings-
material

Send prisförfrågan
Fontstørrelse
  • Vi hjälper dig med en kreativ lösning som gör dina produkter synliga i affären på ett professionellt sätt, så att det blir dina varor som kunderna väljer.
  • Vi kan wellpapp och display. Vi är övertygade om att de lösningar som vi levererar ger resultat för dig och ditt företag. Det är ingen slump att de flesta av våra kunder har stannat hos oss under många år. De stannar för att de är nöjda eftersom vi bidrar till deras tillväxt på en allt tuffare marknad.

Det är heller ingen slump att många av våra lösningar har tilldelats ScanStar och WorldStar för idé och formgivning, något som vi är mycket stolta över. För att sådana resultat ska uppnås är vi beroende av öppna dialoger med kunder som är villiga att tänka utanför ramarna och utmana marknaden.


Allmän information om leveranstider

När den lösning som vi är överens om är klar och det grafiska trycket på den godkänns, räknar vi med 15 arbetsdagar till leverans.

Displayerna körs ut från våra lager på europallar, som är inplastade, fastspända och har spånskiva. De fraktas i en av våra gula, lätt igenkännbara Glomma Papp-lastbilar och levereras på överenskommen adress på utsatt tid.


Vad kostar en displaylösning?

Priset per display beror på den totala beställningen. En mindre volym, till exempel 100 eller 200 set, kommer att ge högre enhetspris än en större serie, med exempelvis 2 500 set.
 
Prisskillnaden beror på inställningarna och startkostnaderna på maskinerna. Om displayen har många delar, om flera stansningsmaskiner måste användas, samt om det ska tryckas på olika ställen – t.ex. både in- och utvändigt – så påverkas också priset.
 
Det är vårt jobb att erbjuda lösningar som är kostnadseffektiva. Våra säljare är utbildade i hur displaylösningar används optimalt i förhållande till funktion och pris. Ta gärna kontakt med en av dem här, för ett icke bindande samtal.
butikkhyller displayDet är många beslut som ska fattas under bråkdelen av en sekund. På butikshyllan försvinner ofta produkterna bland många andra. Då är det viktigt att få ut varorna på golvet i en display, stärka varumärket och öka försäljningen.


Detta är viktigt att tänka på i processen

För att säkerställa en bra slutprodukt tar vi ansvar för följande:
  • Att lösningen är praktisk, lätt att installera och fungerar funktionellt vid användning
  • Att displayen sticker ut från mängden och ger dina kunder lust att köpa varorna
  • Att lösningen fungerar enligt butikernas interna logistik
  • Att ekonomin i projektet är bra, både för dig och för oss
  • Att processens logistik är bra
  • Att materialet och tryckprocessen uppfyller alla krav för en bra miljö
  • Säker transport ut till butik
  • Leverans till överenskommet pris och avtalad tid

Under 2015 skedde, efter krav från dagligvaruhandeln, en omställning på marknaden då displayer (butikställ), som tidigare packades i set och fylldes i butikerna, nu skulle prepackas – alltså fyllas med varor innan leverans. Sedan dess har det skett en markant ökning av prepackade displayer.


Vem ansvarar för den grafiska formgivningen?

Vi har en särskild avdelning med grafiska formgivare in-house hos oss i Sarpsborg, så det är lätt för dig att vara delaktig och ha kontroll över processen.
 
Efter flera decennier i branschen vet vi hur vi ska formge lösningarna på bästa sätt för att göra dem tilltalande i butikerna. Exempelvis vet vi att när folk plockar med sig produkter från en display kan visningen snabbt se gles ut. Men om vi trycker bilder på samma produkter på väggen bakom ser visningen fortfarande lika lockande ut.


Då är det lätt att godkänna resultatet innan produktion

När du utökar alla sidor på en större display kan det vara svårt att förstå hur displayen kommer att se ut i butiken. Vi visar dig det digitalt i 3D, så att du kan korrigera och godkänna resultatet med en bra känsla för hur det kommer att se ut, i god tid innan det produceras.


Om du vill göra jobbet själv

Om du vill skapa grafiska filer själv skickar vi digitala stansmallar via e-post till dig och får färdiga grafiska tryckunderlag tillbaka. Färdiga tryckfiler som tas emot från kunder granskas alltid och verifieras av vår grafiska avdelning innan produktion.


Detta arkiverar vi

För alla produktioner hos oss utvecklar vi ett minioriginal. Detta minioriginal går igenom hela produktionsprocessen och innehåller alla relevanta data, till exempel objekt och ordernummer, tryck- och stansnummer, utöver det grafiska uttrycket. När du behöver något som du har producerat hos oss tidigare är det lätt att hitta.
 
«När folk plockar med sig produkter från en display kan visningen snabbt se gles ut. Om vi trycker bilder på samma produkter på väggen bakom ser visningen fortfarande lika tilltalande ut. «
Trond Ludvigsen, (Säljchef Display), Glomma Papp1


 handlevogn-i-butikkMånga köp görs på impuls. Då gäller det att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.


För dig som vill veta mer om hur vi konstruerar displayerna

En display består ofta av många olika delar, t.ex.:Sarie (kall den gjerne hoveddelen eller fundamentet som varene eller overdelen står i eller på)
  • Omslag (även kallat huvuddel eller fundament som varorna eller överdelen står i eller på)
  • Överdel
  • Kassett
  • Hyllor
  • Tråg
  • Diverse korsinlägg (korsinlägg sätts in längst ned på en display för att displayen ska tåla vikten av de varor som staplas i den)
  • Transportinlägg (delar av kartong som ska säkerställa innehållet under transporten – görs för prepack-lösningar)
  • Vattenskydd (tråg som displayen kan stå i så att fukt inte tränger in i kartongen och försämrar stabiliteten)
  • Broschyrhållare
  • Plakat
  • Ytteremballage (om displayen kommer prepackad)

Utöver det kan även plastpeggar, upphängningskrokar, framkanter för hyllor, vippbara prislappar/reklametiketter m.m. användas.
Utmaningen för våra formgivare är att göra funktionella lösningar med minsta möjliga antal delar, för att uppnå en enkel och snabb montering. Diskutera gärna din lösning med oss. Du känner ju bäst till produkterna och dina önskemål, och det råder ingen tvekan om att ett bra och nära samarbete, som börjar tidigt i processen, ger det bästa slutresultatet.

 
«Det är naturligtvis trevligt när folk säger att våra displayer är bra. Men det är ännu trevligare att höra att produkterna som visades i dem gick åt som smör i solsken.»
Trond Ludvigsen, (Säljchef Display), Glomma Papp
Display

Et godt display ser aldri tomt ut

I takt med att kunderna plockar produkter kan utställningsmaterialet snabbt se glest ut. Men om du trycker bilder av produkterna på den bakre väggen har du hela tiden en tilltalande lösning som fortsätter att sälja. Det handlar om innovativa och funktionella lösningar. Fråga våra säljkonsulenter för rådgivning och input!
Display

Uppmärksamhet åt produkterna

Vi ser gärna oss själva som scenarbetare. Vår uppgift är att få produkterna att skina. Naturligtvis är det trevligt när folk säger att våra displayer är fina. Men det är ändå härligare att höra att produkterna går åt som smör i solsken.
Trond Ludvigsen

Trond Ludvigsen

Säljchef display
 +47 69 11 02 21
Mob: +47 970 82 685

Skicka oss dina original

Display-experten

Skicka förfrågan

Boka ett möte!

Display produktområden:

Golvdisplay
Palldisplay
Prepackning
Marknadsföringsmaterial
glommapapp
Kontakt
Glomma Papp AS
Statsminister Torps vei 17/19
1738 Borgenhaugen
Postboks 145
1701 Sarpsborg
Tlf.: +47 69 11 01 00
Faks: +47 69 11 02 00
post@glommapapp.no